Hjemmelavet is med bær

Jeg er så heldig at nyde godt af friske sommer hindbær i min have. Og hvis jeg er heldig, og kommer før solsorten og dens sultne unger, så kan jeg skrabe sammen til en hjemmelavet hindbær is. Det at gro sine egne bær, giver en stor tilfredsstillelse, men også at se solsorteungerne lærer at plukke en helt busk på nul komma niks.

Denne opskrift er med henblik på at køle isen i en ismaskine. Husk at stille bunden af ismaskinen i fryseren dagen før. 



Ingredienser - husk økologiske så vidt muligt
200 g hindbær (behøves ikke lige at være hindbær)
3 spsk citronsaft
2 æggeblommer 
2 dl sødmælk
2 dl piskefløde
2 tsk vaniljesukker
100 g flormelis

Blend bær, citronsaft og 1 del sødmælk. Pisk æggeblommer med vaniljesukker og flormelis. Pisk godt igennem og rør sødmælken i. Pisk fløden (ikke alt for fast) og vend i blandingen.

Røres i ismaskinen i omkring 40 minutter og fryses derefter til næste dag.






Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret