Jambalaya - Yard House versionen

Her på bloggen har jeg tidligere delt min opskrift på jambalaya, som er en rustik creolsk ret, der altid giver succes. Både til hverdag, men også til en afslappet aften med familie og venner.

Under vores familietur til Hawaii i oktober 2014 fik jeg serveret en jambalaya i nye klæder. På restauranten Yard House i Waikiki blev jeg præsenteret for denne "nye" variant, hvor risen ikke er kogt sammen med selve sauce.

Nu er jeg klar med opskriften, som ligger meget tæt op af den originale Yard House version, som jeg sent vil glemme. 


4 pers.
Ingredienser - køb så vidt muligt økologisk
2 kyllinge fileter
1/2 chorizo
4 krydderede grillpølser
100 g. store rejer
olivenolie
1 lille finthakket løg
3 fed presset hvidløg
2 dåser flåede tomater
1 hakket grøn peberfrugt
1 citron i både
salt 
peber

Skær filetterne ud i mundretter stykker og pølserne i skiver. Varm olien op i en gryde, tilsæt løgene og brunes let. Kyllingestykkerne tilsættes og brunes. Pølserne og den grønne peber (gem lidt til dekoration) kommes i gryden sammen med creole krydderiet. Rør rundt i ca. 30. sek. Tilsæt så hvidløg, flåede tomater og rør godt rundt. 

Lad retten simre i 15 minutter ved svag varme, mens risen koger. Smag til med salt og peber. Hæld derefter rejerne i gryden og varm i et par minutter. 

Serveres varm med risen og citron som tilbehør og et drys af grøn peber.

Velbekomme!





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret