Food Festival 2015 - Restaurant Day

Som en forsmag på Food Festival 2015 på Tangkrogen i Aarhus, inviterede Food Festival's Pop Up restaurant til grøddag i deres meget flotte lokaler i Aarhus C. Visionen er at udbrede kendskabet til de gode danske råvarer og med grøden tilbage på menuerne, blev det næsten ikke mere dansk. Med nye fortolkninger af blandt andet øllebrød og rødgrød blev vi præsenteret for en forkælelse af vores smagsløg. De lækre toppings gjorde, at grøden blev løftet til en spændende ret med mange forskellige smagsnuancer. 

Personligt er jeg lidt træt af at der skal lakrids i alt, men lige netop i rødgrøden blev jeg postivt overrasket. Denne kombination er vær at prøve i mit køkken.

Jeg glæder mig til at prøve forskellige grødformer, og er spændt på reaktionen fra familien.


3-kornsgrød - m/ingefærsirup, gulerodssaft, rosiner, ristede hørfrø og æble


Øllebrød - m/frisk pære, skyr, karmemommesirup og ristede hasselnødder


Byg-Ruggrød - m/knoldselleri, spinat, ristende kerner, Vesterhavsost, bacon 
                         og tomater


Rødgrød - m/fløde og rålakridspulver

Tusind tak til Food Festival for invitationen og en skøn formiddag i grøden tegn.

Hust at sætte kryds i kalenderen den 4-6. September 2015 til en madfest på Tangkrogen i Aarhus.

#foodfestival15 #smagaarhus



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret