Marinerede hvidløg

Hjemmelavede marinerede hvidløg med krydderurter fra haven lavet af de hvidløg, der altid ligger tilbage.

I et bundt med 3 har jeg altid minimum 1 tilbage, og jeg har nu sat mine første forsøg i gang med marinering istedet for at smide væk. Husk Stop Spild af Mad


Det er i alt 4 glas med nedenstående marinader:

Vand, olivenolie, frisk basilikum, frisk oregano, 2 birds eye chili, 2 peberkorn, salt. 

Vand, olivenolie, frisk rosmarin, frisk oregano, 2 birds eye chili, 2 peberkorn, salt.

Vand, olivenolie, frisk timian, frisk oregano, 2 birds eye chili, 2 peberkorn, salt.

Vand, salvie, 2 birds eye chili, 2 peberkorn, salt.

Fælles for alle ovennævnte er, at jeg lige har kogt hvidløgene 2 min. og afkølet inden tilsætning af de resterende ingredienser.

Så næste weekend er der smagsprøver og endelig bedømmelse. 

Jeg påtænker at gemme den resterende olie til senere brug i salater etc. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret