Lav din egen energibar

Jeg har igennem de sidste par måneder købt energibarer og mine favoritter er helt klart RAW-BITE og NAKD. De er meget velsmagende og sunde. Det eneste minus er prisen. 15-20,- for en bar, og det er lige i overkanten.



Nu har jeg så lavet mine egne energibarer. Og hold nu op de smager fremragende. Jeg skal vist ligge bånd på mig selv eller træne sindsygt meget mere end jeg gør nu.

Så husk, at barerne er sunde, men springfyldt med kalorier, så der skal trænes igennem. Virkelig en bastant hjemmelavet proteinbar.

Ingredienser - helst økologiske produkter
2 store håndfulde blendede dadler (hvis de er tørrede, læg dem i vand i et par timer)
2 håndfulde ristede mandler (usaltede)
1 håndfuld ristende græskarkerner
2 dl ristede havregryn
1 dl kokosmel
2 dl peanutbutter
1 dl honning

Bland de blendede dadler med mandler, græskarkerner, havregryn og kokosmel. Varm peanutbutter med honningen til det er en smeltet sammen.

Bland peanutbutter/honning med resten af ingredienserne og rør rundt, til alt er mikset godt sammen.




Fordel i en lille bradepande eller et fad og stil i fryseren i ca. 30 minutter. Skær ud i passende stykker. Opbevares i køleskabet i 4-5 dage, eller frys dem ned. Hvis du fryser dem, så kan de holde sig i flere måneder (men så længe har du dem ikke).

Velbekomme og god træning.

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret