Pasta Vongole

Jeg opdagede denne ret i Venedig for flere år siden. Jeg fortrød inderligt, at jeg ikke prøvesmagten retten, men nu skulle det være, og jeg kokkerede selv. Venusmuslingerne købte jeg hos Clausen, Aarhus' bedste fiskehandel. Retten er nem at forberede og smager fantastisk. Muslinger giver bare den bedste sauce.

Så nu bliver jeg nød til at vende tilbage til Venedig for at sammenligne denne simple og velsmagende italienske pastaret - Venedig mod Westberg.



Ingredienser - 2 personer
300 g spaghetti
4 håndfulde venusmuslinge
4 spsk olie
4 fed hvidløg
2 stk stærke chili med eller uden kerner (jeg bruger med kerner)
8 blomme tomater halverede
2 dl hvidvin
2 håndfuld bredbladet persille
Salt
Peber

Bring vandet i kog og kog pastaen som anvist. Rens muslingerne grundigt og smid de muslinger væk som er åbne. Imens pastaen koger snittes hvidløg og chili. Varm olien og tilsæt hvidløg, chili, halvdelen af persillen og svits et par minutter. Muslinger, hvidvin og tomater tilsættes og koges i ca. 4 minutter. Muslingerne tages op og de muslinger, som ikke har åbnet sig kasseres. Kog væsken igen til der ca. er 1,5 dl tilbage og smag til med salt og peber. Derefter tilsættes de åbne muslinger igen sammen med pastaen. Varm det hele igennem og tilsæt det resterende persille.

Serveres rygende varm med rigeligt af friskkværnet peber.

Velbekomme.... 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret