Vinaigrette-dressing

Jeg har indenfor det sidste år overvundet min "eddike-skræk" og kan nu spise forskellige eddiker. Det medfører en helt ny salatverden, som skal til at udforskes. Nedenfor finder du en nem opskrift på vinaigrette-dressing, som kan justeres efter eget ønske. Jeg holder lidt igen med sennep, da sennepsmagen ikke må være for gennemtrængende.

Ingredienser
1 tsk rødvindseddike
1/2 - 1 tsk dijonsennep
6 spsk olivenolie
1 tsk Herbes de Provence
Evt. et knust fed hvidløg
Salt
Peber

Pisk rødvinseddike og sennep sammen med en gaffel. Tilsæt olien lidt efter lidt mens der piskes. Pisk til dressingen er jævn og smag til med krydderierne.

Hæld dressingen over din salat lige inden servering.

Kommentarer

  1. Hej soede,
    Jeg havde det paa samme med eddike, men var noed til at overkomme det da Chris drikker det direkte ud af flaske hvis han faar lov. Jeg har fundet en ris eddike, "rice vinegar marukan" som bare er kanon i dressinger. Det er en meget mildere eddike
    oxox

    SvarSlet
  2. Hej Bibi,

    Tak.. Prøver riseddiken næste gang...

    Kh

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret