Brug en kylling - mindst 3 gange....

I forbindelse med mine tanker omkring Stop Spild Af Mad er jeg nu begyndt på at "genbruge" en kylling... Så River Cottage på DR2 i efteråret, og fik et par gode tips, som jeg nu følger.


Du skal bruge:
1 økologisk kylling - det betaler sig...
1 løg
3 gulerødder
2 stilke bladselleri
2 stilke frisk timian, rosmarin eller hvad du kan lide
4 peberkorn
salt

1. Skær kyllinge brysterne af og brug til en separat ret.. F. eks fajita, en thairet eller kylling i cola
2. Kog resten af kyllingen med grøntsager og krydderier i ca. 1 time - bruge ca. 3 liter vand
3. Pil kyllingen for kød og brug dette til kyllingesalat eller hjemmelavet hønsesalat
4. Si boullion og helt det på fryseposer - ca. 3 stk

Jeg lover, at du får en meget bedre madoplevelse og med god samvittighed...

Og så får du meget bedre supper at dine egen bouillion... Det lover jeg også..

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret