Sightseeing i Rom

De fleste jeg kender, som har været i Rom, vender tilbage til denne fantastiske by. Der er så meget at opleve, at du ikke kan nå det på en gang, men bare må tilbage...

Husk nogle gode sko, der er gået til. Man går meget, men alternativt tag Metroen rundt i byen. Det er meget nemt og fungere godt.

Jeg vil foreslå at du ved sit første besøg bor tæt på Terministationen. Det er meget nemt at komme til hotellet, da de fleste tranporter til og fra lufthavnen er med Terministationen som holdeplads. Når du så kommer igen, så er det nemmere at booke et hotel længere væk, da du er fortrolig med byen, og ved hvordan du kommer rundt. Jeg har boet på forskellige hoteller hver gang jeg har været i Rom. De har alle været i gåafstand fra Termini.

http://www.hotelmilaniroma.com/ - godt 3 stjernet hotel
http://www.hotellepetitroma.com/ - godt 3 stjernet hotel med venligt personale

De andre hoteller, jeg har boet på, kan jeg ikke huske, men drømmer om at bo her:
http://www.hotellocarno.com/

Must see - første gang i Rom

Antikke bygninger, monumenter og kirker
Peterskirken - kom tidligt for at undgå de lange køer
Vatikanmuseet - tager hele dagen. Husk at man ikke må tale i det sixtinske kapel
Colosseum - utrolig. Læs historien inden. Du får så meget mere ud af det
Forum Romanun - man kan lige forstille sig hvordan det har været engang
Trevi fontænen - husk kast en mønt i fontænen. Så kommer du tilbage til Rom
Pantheon - fantastisk bygning med cylenderformet tag - med hul i

Pladser og torve
Piazza Navona - stedet, men meget dyrt.
Piazza Popolo - renæssancepiazza med kirken Santa Maria del Popolo
Den spanske trappe - hvil fødderne... De trænger..
Campo de'Fiori - romantisk plads med grønsags- og urtemarked

Alle blive sultne efter de store indtryk man får og efter at have gået alle de kalorier af. Da det er alt for lang tid siden, at jeg har været i Rom sidst, så kan desværre ikke restaurant navnene, men gå efter hvor italienerne spiser... Det er ikke på de store piazza'er. De bedste steder vi har spist er restauranter gemt i de små gader. Men jeg vil så sige, at vi en aften fik pizza og rødvin på en restaurent med alle de andre turister på pladsen foran Pantheon. Maden og vinen var rigtig god og stemningen i top...

Lover at når jeg har været i Rom igen, vil jeg skrive adresserne ned..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret